Lao cai naar bac ha

8 augustus 2015 - Bac Ha, Vietnam

Zaterdag 8 augustus . S'morgens om 7 uur kwamen we aan in lao cai. Van hieruit moeten we verder naar bac ha. We werden op het station alweer opgewacht door taxi's en bus chauffeurs. Er kwamen zelfs een aantal de trein in om mensen in hun vervoermiddel te krijgen. Wij besluiten buiten wat te regelen. Iedereen wil ons naar Sa Pa hebben en als we zeggen dat we naar cat ba moeten word het moeilijker. Uiteindelijk vinden we iemand die ons naar Cat Ba wil brengen voor 150,000.- dong. p.p We vinden dit een beetje veel maar zijn toch met hem mee gelopen. We werden opeen terrasje neer gezet en moesten 10 minuten wachten op ons busje zei hij. Toen er een kwartier om was en er nog steeds geen bus was is Kor op onderzoek gegaan en heeft aan verschillende taxi's en bussen gevraagd on vervoer naar cat ba te krijgen. Een vertelde hem dat het busstation 200 meter verderop was, vanaf daar gaat zeker een bus naar Cat Ba. Daar zijn we toen heen gelopen en namen plaats in de bus. Deze was een stuk goedkoper 60.000,- dong p.p. We vertrokken en reden door de stad waar nog verschillende mensen instapten, ook gingen er goederen mee zoals een rij stoeltjes voor een wachtkamer, zakken rijst, dozen, brieven, zakken fruit en 2 kooien met ieders 3 honden erin. Dit alles werd op het dak geplaatst. Vervolgens reden we langs het terras waar de andere toeristen ook instapten, zij gingen dus met dezelfde bus alleen zij betaalden 150.000,- p.p. Na een mooie busreis van anderhalf uur door de bergen kwamen we in Cat Ba aan. We wisten niet welk hotel we hadden, want onze i pad was leeg en we hadden ook geen papiertje waar we het opgeschreven hadden. Maar het zou niet moeilijk moeten zijn om het te vinden want er waren maar 5 hotels in het plaatsje. Midden in het centrum waar we werden afgezet stond ook een hotel. Omdat we nog geen ontbijt hadden gehad besluiten we eerst ontbijt te nemen om vervolgens ook de iPad op te laden zodat we konden kijken waar we geboekt hadden. Helaas de stroom was uit, no power, grrr. We zaten heerlijk van ons ontbijt te genieten, zegt Bijke ineens je naam staat op de deur Kor. Zaten we dus zomaar op het juiste adres zonder te zoeken konden we inchecken( geluks armbandje) We hebben onze spullen naar de kamer gebracht en hebben s,middags nog een mooie wandeling door de bergen gemaakt. Onderweg begon het ineens heel hard te regenen en moest Kor heel nodig naar het toilet. Er stond een lege woning met een afdakje om te schuilen en achter het huisje was een toilet ( geluks armbandje ) . Was een mooie wandeling door een met bossen en rijst velden begroeide berg landschap. S'avonds nog lekker gegeten bij een door trip adviser aanbevolen restaurant en maar gaan slapen. Het was tenslotte een lange dag geweest en morgen moeten we vroeg op om naar de zondagmarkt te gaan.