Sapa

10 augustus 2015 - Sapa, Vietnam

Maandag 10 augustus. We werden wakker gebeld door de receptie. Of we ook nog ontbijt wilden nuttigen want het was inmiddels half negen en het ontbijt was tot negen uur. Maar snel aangekleed en ontbijt genomen. Ze hadden hier ook ham op het buffet liggen Bijke nam er een hap van en zij DIE IS NIET GOED!! Inderdaad de ham was zuur.  Verder smaakte het prima. Nadat Kor had gemeld dat de ham niet meer geschikt was voor consumptie gingen we naar de receptie om een scooter te huren. We kregen een kaart mee en wat informatie van wat er allemaal te zien was en gingen op pad. Wij op de scooter met twee van die belachelijke pispot helmen naar de zilver waterval. Het was inderdaad net of er een zilveren straal van de berg afkwam. Toen door gereden naar nog een liefdeswaterval met de gouden stroom. Deze was wat moeilijker te bekijken we moesten eerst een uurtje lopen om erbij te komen. We besluiten om niet de zelfde weg terug te lopen,maar dat hadden we beter wel kunnen doen want nu moesten we door het water weer naar de andere kant. Terug bij de scooter besluiten we om aan de andere kant van Sa Pa nog wat dorpen van de orginele lokale bevolking te bezoeken. Deze dorpen kun je in een Tour boeken. Je loopt dan van dorp naar dorp onder begeleiding van een gids. Kor vond het niet goed om zo ver te lopen omdat de voeten van Bijke nog steeds onder de blaren zitten en haar voeten helemaal zijn opgezwollen. Daarom doen wij dit lekker met de scooter. We hebben trouwens ook niet zoveel tijd. Want vanavond moeten we weer weg. We rijden dus door mooie oude dorpjes met simpele huisjes. We rijden door een prachtig berg landschap met mooie groene rijst terrassen daar tussendoor verschillende grillige rivieren en watervallen maisvelden en bossen nog nooit zo iets moois gezien. Hier en daar loopt een dorpeling in klederdracht ( de rest is in Sa Pa om handel te verkopen ). We willen wat gaan drinken en zetten de scooter neer en gelijk komt er een red dao aan die ons weer wat wil verkopen. Bijke vind een hoedje leuk . Deze is voor een baby zegt ze en doelt dat wij een baby moeten?? Nee zeggen wij onze baby is al groot! Nee nee voor de klein kinderen ha ha ! Laten we daar nog maar even mee wachten he zegt Bijke. Na wat drinken en foto's terug gereden naar Sa Pa. Daar even iets gegeten en toen terug naar het hotel. Uitchecken en naar het busstation lopen. We moeten weer naar lao cai om de nachttrein naar Hanoi te halen. De bus ( weer een lokale ) komt net aan en we stappen gelijk in en vijf minuten later zijn we op weg. We gaan in lao cai nog even op een terras zitten want we moeten nog een anderhalf uur wachten tot de trein vertrekt. Onze hoop is dat we weer met Nederlanders in een coupe zitten, maar dat is niet zo het zijn oude Vietnamezen . Nou ja daar heb je ook geen last van , je hoeft er in iedergeval niet mee te praten ze verstaan je toch niet. We proberen te slapen maar de airco staat heel koud en het gaat maar moeilijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl