Bonzend hart.

12 augustus 2021 - Viken, Zweden

Donderdag 12 Augustus

We slapen lang en worden pas om half elf wakker. Het weer is niet al te best helemaal bewolkt en geen zon te zien. Het is erg fris en zeker geen korte broeken weer. We staan aan de klaverna rivier en kijken nog even of er een mooie visplaats is, als dit niet het geval is rijden we naar het natuurgebied de glaskogen . We rijden rustig en houden ons keurig aan de snelheid en genieten onderweg van de prachtige omgeving. Het is hier wat bergachtiger en ons campertje heeft soms moeite om boven aan de berg te komen. Iedere keer als we omhoog moeten vormt zich een lange rij auto’s achter ons, hier kunnen we niets aan doen hij gaat nu eenmaal niet harder. Plotseling wil een hert de weg oversteken, maar twee meter voor onze camper bedenkt hij zich en springt terug de greppel in waar hij vandaan kwam. Met het hart bonzend in onze keeltjes rijden we door. In de vallei voor glaskogen zien we veel kraanvogels in de weilanden staan, jammerlijk staan ze net te ver weg om er een fatsoenlijke foto van te maken. Om een uurtje of half drie komen we op de plek die we via de app “parking 4 free” hadden uitgekozen. Helaas is deze plaats al bezet en moeten we op zoek naar een andere plek. We gaan gewoon verder zoeken zegt Kor, we zullen net als gisteren met kanoën vast ook nu weer een mooi plekje vinden. En inderdaad nog geen drie kilometer verder zien we een nog mooiere plaats. Deze is groter en heeft een vuurplaats en een picknicktafel . Ook zitten we vlak aan het water en er is een mooie visplaats. Als we ons geïnstalleerd hebben, gaan we een broodje eten aan de picknicktafel en daarna snel vissen. Het gaat niet al te best en alleen Bijke vangt een visje . Hoewel het uitzicht over het meertje met twee kleine eilandjes fantastisch mooi is besluiten we te stoppen. Niet omdat de vangst tegenvalt, maar meer vanwege de harde wind die koud aanvoelt. Helaas vanavond weer geen forel op de bbq, dan maar Chili con carne maken. Ook lekker en je wordt er weer lekker warm van. Deze dag ging ook weer veel te snel , maar dat is altijd zo in het leven “ mooie dingen vliegen voorbij “ tevreden en dankbaar kruipen we op ons bedje.