Zijn er wel elanden in Zweden?

13 augustus 2021 - Viken, Zweden

Vrijdag 13 Augustus

Vroeg in de ochtend staan we op en nemen snel een ontbijt en ruimen alles op. Wel moet Kor eerst nog even het koude water in om zijn blinkertje te redden. Deze was gisteren ergens achter blijven haken op de bodem van het meer. We hebben geen kano meer om er even heen te varen en hem los te maken, dus moet het op deze manier. Het lukt gelukkig om hem los te krijgen en opgelucht gaan we op pad. We vinden weer een wild kampeer plek via de “park4night” app. Lakeviken bij het meer vastra silen , we hadden eerst nog een mooi plekje in het natuurgebied glaskogen gevonden, maar hier stond duidelijk een bordje bij dat het verboden was om te overnachten. De weg naar onze nieuwe plek was heuvel achting en grotendeels onverhard. Wel was de natuur weer overweldigend en zagen we zowaar twee herten onderweg. Eentje daarvan stond ver genoeg weg om niet direct weg te hoeven springen. Ondanks de afstand proberen we een mooie foto te maken. Om een uurtje of twaalf komen we aan op onze nieuwe plek, het is geheel bewolkt en het dreigt te gaan regenen. Toch installeren we alles om te gaan vissen, we hebben namelijk weer een mooi plekje aan het water. Snel een broodje eten en maar weer proberen een forel of zalm te vangen. Helaas vangen we alleen winde en voorn. Dus de bbq kan in de camper blijven vandaag. Wel moet Kor twee keer het water in om de snoeren van de hengels weer los te krijgen van de bodem of planten of wat er ook zit. Gelukkig lukt dit en gaat hij niet voor niets het koude water in. Het is maar goed dat het om een uurtje of zes begint te regenen,anders waren we blijven vissen tot de duisternis invalt. Na het eten is het even droog en gaan we even een stukje wandelen,wellicht zien we een eland je weet maar nooit. Weer hebben we geen geluk geen eland te zien,alleen maar padden en kikkers. Als het weer begint te regenen gaan we snel terug naar de camper om plannen te maken voor morgen. Een ding is zeker morgen staan we weer ergens anders, alleen weten we nog niet waar.