Dag 3 kano tour Rottnan

11 augustus 2021 - Rottnan, Zweden

Woensdag 11 Augustus

Als we wakker worden is het nog helemaal mistig lijkt het wel. Het is echter de verdamping van het warmere water in de koudere lucht. Als de zon wat hoger aan de hemel staat verdwijnt dit natuurverschijnsel. En een half uurtje later is de  lucht strak blauw en begint het goed warm te worden. Laten we vandaag maar met de korte broek beginnen zegt Bijke dan zien we wel hoevaak we ons vandaag moeten omkleden. Na ons te hebben gewassen in het koude rivierwater en een ontbijt van yoghurt met muesli met koffie en thee, pakken we snel onze spullen in de boot. Zodat we hier nog even kunnen vissen, eerst  vanaf de kant en later vanuit de boot. Als we nog eens goed naar de twee huisjes kijken zien we dat het ene huisje wel heel erg aan onderhoud toe is, de bomen groeien al op het dak. We komen een paar keer vast te zitten met onze hengels en de vangst is matig , een klein baarsje voor Kor en Bijke niets. Doordat we onze boot bij ons hadden konden we onze blinkers steeds redden gelukkig. We peddelen door en stoppen af en toe om maar even te kunnen vissen of van het uitzicht te genieten. Wanneer we volgens ons het eindpunt van de trip hebben bereikt bellen we met de eigenaar van de camping dat ze ons weer op kunnen halen. Ook het Nederlands gezin dat samen met ons begon komt aangevaren en niet veel later zitten we in de auto op weg naar de camping. Als we  alles hebben ingeleverd gaan we nog even onder de douche, best lekker als je drie dagen niet geweest bent. We besluiten om nog deze avond richting het glaskogen natuurpark te reizen, om daar een slaapplek te zoeken. Na ongeveer 50 kilometer wordt Kor moe en zoekt Bijke op een nieuwe app die we hebben een parkeerplaats waar je gratis kunt overnachten. Niet de mooiste plek maar het is alleen maar om te slapen en daar waren we beide wel aan toe na deze geweldige kanotocht.