Dag 2 kano tour Rottnan

10 augustus 2021 - Rottnan, Zweden

Dinsdag 10 Augustus 2021

Heel vroeg in de ochtend is Bijke wakker maar half vijf is net even te vroeg dus ze draait zich nog even om. Als ze om zeven uur weer wakker is en gaat opstaan is Kor ook wakker en gaan we ontbijt maken. Omdat we een meter of twintig van de rivier staan is het wat lastig te horen, maar het is net of er iemand door het water loopt. Voorzichtig lopen we richting de Rotnan rivier en hopen er een eland te zien. Jammer genoeg is het geen eland maar een hert. Het diertje stond te drinken maar had ons zeer snel in de gaten en met een paar grote sprongen verdween det beestje in het bos. Als we ons ontbijt op hebben gaan we snel onze spullen pakken en de kano weer inladen. Het is compleet stil in het bos als er ineens een luide knal klinkt. Daar gaat Bambi zegt Kor, de jager kan niet zo goed richten volgens ons want hij blijft maar door schieten. We varen verder en zien in de adembenemende omgeving maar weinig dieren, wel zijn de rivier en de omgeving er omheen prachtig. Al varend absorberen we de schoonheid van de omgeving. Hier en daar op de smalle gedeeltes is het water zo ondiep dat Kor er even uit moet om de kano vlot te trekken. Het weer beeld is nogal verwarrend voor ons dan weer zon dan weer wolken, dan koud dan weer heet . Dus steeds een beetje omkleden in de wankele kano, vest uit, vest aan lange broek aan en dan weer uit. De kleine vriendelijke wolkjes worden ook steeds dikker en ja hoor het begint te regenen. Dus nog een moeilijkheidsgraad er bij regen kleding aan doen op de boot. Een half uurtje later is het weer droog en komen op een mooi plekje om even te vissen. Als we dichterbij komen zien we een camper staan, het blijken Nederlanders te zijn . Na een lekkere koffie en thee gaan we ons hengeltje uitgooien. Na drie keer gooien heeft Kor een aanbeet van jewelste en niet veel later ligt er een mooie snoek op de kant. Het is weliswaar een kleintje van ongeveer 50 cm maar toch een snoek, is een snoek. Na nog even door geprobeerd te hebben varen we verder. De rivier heeft veel afwisseling voor ons in petto, smalle stukken met overhangende takken en bomen langs de wat bredere stukken. Maar overal waar we kijken worden we overspoeld door het overvloedige natuurschoon om ons heen. We varen volgens de kaart het gebied in waar zich veel bevers bevinden, hier zouden we s’morgens en s’avonds bevers kunnen spotten. Helaas waren ze niet thuis. Wel overal omgeknaagde bomen en beverburchten. Gelukkig bevinden zich in dit uitgestrekte gebied twee kampeerplekken, dus daar gaan we naar op zoek. Maar hoe we ook zoeken en kijken we vinden ze alle twee niet. Het wordt steeds later en later en een andere kampeerplek zien we ook niet. Tot overmaat van ramp begint het ook weer eens stevig te regenen, dus maar weer de regenkleding aan. Toen we uiteindelijk een vlak stukje gevonden hadden blijken er twee huisjes bij te staan. Toch leggen we aan om de boel te gaan inspecteren en de huisjes zijn verlaten gelukkig. We zetten snel de tent en shelter op en gaan een lekkere pan soep koken om wat warm te worden. Ook maken we een kampvuur voor de gezelligheid en om ons aan op te warmen. Sokken, schoenen en onze koude voeten erbij. Gelukkig zijn we snel weer opgewarmd, mede door de lekkere goulashsoep. Blij en voldaan dat we weer een mooie dag hebben gehad zitten we bij het kampvuur. Als het hout op is, is het tijd om onze slaapzak op te zoeken en te gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade